Wchodzi w życie z dniem: 01.10.2025
Regulamin zakupów firmy BENNON Group a.s.
1. Postanowienia wstępne
i. Niniejsze ogólne warunki sprzedaży (Regulamin) regulują relację pomiędzy spółką BENNON Group a.s. z siedzibą pod adresem Šedesátá 7015, 760 01 Zlín, Republika Czeska, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Brnie pod numerem B 5772, jako sprzedającym, a Państwem, naszym klientem, który zawiera ze spółką umowę kupna za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie www.bennon.pl. ii. Spółka traktuje wszystkich klientów jednakowo i zapewnia im takie same korzyści bez względu na to, czy są konsumentami. Z tego względu niniejszy Regulamin stosuje się do wszystkich klientów. iii. Ceny wszystkich produktów i usług w naszym sklepie internetowym są podane z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT) obowiązującego w momencie składania zamówienia oraz wszystkich związanych z nim opłat [245, iv]. iv. Umowa zostanie zawarta w języku polskim i podlegać będzie prawu polskiemu [245, iii].
2. Zawarcie umowy kupna
i. Klient zawiera ze spółką umowę kupna na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego lub biura obsługi klienta [230, i]. ii. W przypadku zawarcia umowy zakupu na odległość, złożenie zamówienia na stronie internetowej lub za pośrednictwem infolinii dla klientów jest równoznaczne ze złożeniem oferty przez klienta. Zamówienie będzie ważne przez okres siedmiu (7) dni. Spółka potwierdzi jego otrzymanie e-mailem. Ostateczna umowa kupna zostaje zawarta w momencie przyjęcia przez spółkę umowy wstępnej w formie wysyłki zamówionych produktów [230, ii]. Spółka zawiadomi klienta e-mailem o wysyłce towaru. iii. Spółka dostarcza towar wyłącznie w ilościach odpowiadającym potrzebom konsumpcji własnej. W określonych przypadkach spółka ma prawo ustalić maksymalną dopuszczalną ilość zamawianego towaru [230, iii]. iv. Tekst Regulaminu wraz z danymi dotyczącymi zamówienia jest przechowywany przez 6 lat [231, iv].
3. Sposób płatności i dostawy
i. Klient jest zobowiązany do zapłaty uzgodnionej ceny zakupu towaru oraz kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru. ii. Dostępne metody płatności to: płatność kartą online, Google Pay lub przelewem bankowym. W przypadku odbioru osobistego w punkcie sprzedaży Spółki, możliwa jest płatność gotówką. Może być oferowana również płatność za pobraniem. iii. Aktualnie dostępne sposoby płatności i rodzaje dostawy oraz ich koszt podane są na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego [239, ii]. iv. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru klientowi bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w ciągu trzydziestu (30) dni od zawarcia umowy kupna. v. Podane terminy dostaw mają wyłącznie charakter informacyjny i są oparte na przewidywanych terminach dostaw otrzymanych od przewoźników [239, iii]. vi. Przy odbiorze towaru od przewoźnika, klient jest zobowiązany do sprawdzenia nienaruszalności opakowania i natychmiastowego zgłoszenia wszelkich wad przewoźnikowi.
4. Odstąpienie od umowy bez podania przyczyny
i. Zgodnie z prawem, klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej przez Internet lub telefon bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dostawy towaru. Nasza spółka jednak daje klientowi prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przez okres trzydziestu (30) dni od dostawy towaru [231, i]. ii. Jeśli klient chce skorzystać z tego prawa, musi powiadomić spółkę o odstąpieniu od umowy w wyżej wymienionym terminie. iii. Klient powinien przesłać zwracany towar niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy [233, iv]. * Sprzedawca oferuje bezpłatny zwrot towaru (Vgl.). iv. Zwrot ceny towaru i kosztów dostawy: * W przypadku odstąpienia od umowy w terminie 30 dni, klient otrzyma zwrot ceny towaru oraz zwrot kosztów dostawy w wysokości równej najtańszej opcji dostawy (zgodnie z korektą prawną). * Wyżej wymienione kwoty zostaną zwrócone niezwłocznie, nie później niż 14 dni od daty odstąpienia od umowy [232, iii]. Spółka może wstrzymać płatność do czasu otrzymania zwracanych towarów [232, iii]. v. Należy pamiętać, że zgodnie z prawem klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wskutek posługiwania się nim w sposób inny niż niezbędny do zaznajomienia się z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością towaru (np. używanie perfum już po ich wypróbowaniu) [234, v]. vi. Wyłączenie prawa do odstąpienia: Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku [234, v]: * Towarów wyprodukowanych zgodnie z wymaganiami lub towarów zrobionych na zamówienie (np. w opakowaniu ze zrobionym na zamówienie grawerunkiem). * Towarów, które klient wyjął z opakowania, a których nie można zapakować ponownie ze względów higienicznych (np. otwarte preparaty kosmetyczne i inne towary, które mają bezpośredni kontakt ze skórą).
5. Reklamacje i odpowiedzialność za wady
i. Spółka ponosi odpowiedzialność za wady towaru, jeżeli wady ujawnią się w okresie dwóch (2) lat od daty dostawy towaru lub przed datą ważności określoną na opakowaniu [235, ii]. ii. Jeżeli wada ujawni się w terminie jednego (1) roku od daty odbioru, przyjmuje się, że towar był wadliwy już w chwili odbioru, chyba że charakter towaru lub wady na to nie pozwalają. iii. Towar uznaje się za wadliwy w szczególności wtedy, gdy nie ma zwyczajnych lub przedstawionych właściwości, nie spełnia swojego celu, jest niezgodny z wymogami ustawowymi lub nie został dostarczony w uzgodnionej ilości [236, iii]. iv. W przypadku wady, klient ma prawo do usunięcia wady poprzez wymianę, naprawę, żądanie zniżki od ceny zakupu oraz, jeżeli wada jest znaczna, odstąpienie od umowy kupna [235, i]. v. Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie. Rozpatrzenie reklamacji, w tym usunięcie wady, nie przekracza zazwyczaj 30 dni [238, vi]. vi. W przypadku reklamacji rozpatrzonych pozytywnie spółka poniesie koszt zwrotu towaru [238, vii].
6. Bennon Club i zniżki
i. Sprzedawca prowadzi program lojalnościowy “Bennon Club”. Członkostwo w Bennon Clubie daje prawo do następujących korzyści: * 5% zniżki na wszystkie produkty. * Przedłużony termin 30 dni na zwrot i wymianę. * Bezpłatny zwrot towaru. ii. Łączenie zniżek: Do każdego zakupu można wykorzystać tylko jedną określoną zniżkę lub korzyść (np. korzyść wynikającą z członkostwa w Bennon Clubie). Zniżki nie łączą się ze sobą, chyba że sprzedawca wyraźnie wskaże inaczej [240, i].
7. Pozasądowe rozwiązywanie sporów
i. Chociaż nie przewidujemy takiej sytuacji, w przypadku sporu mogą się Państwo jako konsumenci zwrócić do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, aby rozwiązać spór z nami [244, ii]. ii. Konsument może również skorzystać z platformy do rozwiązywania sporów online (platforma ODR) ustanowionej przez Komisję Europejską.
8. Postanowienia końcowe
i. Umowa kupna i wszelkie zobowiązania z niej wynikające podlegają prawu polskiemu [245, iii]. Wybór ten nie ogranicza ochrony, jaką konsumentowi przyznają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. ii. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie. iii. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2025.

